Hoofdinhoud

Wie kan je nu beter vertellen hoe het is om bij Concorp te werken, dan iemand die bij Concorp werkt? Juist ja. Dat dachten wij ook! Daarom ga ik in gesprek met onze collega: Julius van Vliet

 

Julius is nu net één jaar in dienst bij Concorp. In de functie van Key Accountmanager behoudt hij relaties met klanten en zorgt hij ervoor dat iedereen op de hoogte is van al het nieuws wat Concorp elk jaar produceert. Een veelzijdige functie waar hij je graag zelf meer over vertelt:

Laatst zag ik een programma dat gesponsord werd door Fisherman’s Friends. Klinkt knullig, maar dat vind ik leuke dingen.

Hey Julius, zou je je nog eens willen voorstellen aan de lezer?

“Zeker, ik ben Julius van Vliet, 26 jaren jong en woon lekker dicht bij het hoofdkantoor van Concorp in Waddinxveen waar ik samen woon met mijn vriendin.” Leuk, leuk: op weg naar een huisje, boompje, beestje? “Nou geen beestje, we hebben een olijfboompje op het balkon als dat telt als boompje maar geen beestje. En die gaat er helaas ook niet komen want ik ben allergisch voor bijna alles met een vacht.”

Ah, dat is jammer. Maar je bent vast niet allergisch voor snoep. Met welk Concorp-snoepje staat jouw voorraadkast afgeladen?

Julius lacht: “Grappig dat je het zo vraagt want dat is een hele specifieke. Die zit in de nieuwe Zot Zure Total Loss Mix: de zure colatruck.” Dus je moet voor jouw favoriete snoepje een doos met andere snoepjes kopen? “Ja! Maar dat is juist handig, want ik eet dan gewoon de zure colatrucks eruit en de rest is om te delen met vrienden. Zo ben ik dan ook wel weer!” grapt hij.

Even je zure colatrucks parkeren, hoelang werk je al bij Concorp?

“Niet zo heel lang, vorig jaar juni gestart dus pas een jaartje. Nog steeds in dezelfde functie als toen; Key Accountmanager Superunie, Picnic en Flitsbezorging met daarin de verantwoording voor het verkopen van onze merken. Daarnaast ook verantwoordelijk voor het onderhouden van de relaties en het bouwen aan onze merken en er dus voor zorgen dat wij ten alle tijden beschikbaar zijn voor de consument.” Zodat niemand misgrijpt naar zijn zure colatruck. “Precies, jij snapt ‘m!”

Kan je mij vertellen hoe jouw werkweek eruit ziet?

“Nou wij beginnen de week altijd met een ‘Keek op de Week’. Voor de oudere generatie wellicht een bekende term. Bij ons betekent dit een terugblik op je weekend en een vooruitblik op je werkweek. Ook een soort van check of we er een beetje zin in hebben.” Heb je er dan ook weleens geen zin in dan? “Tuurlijk! Maar dat is normaal toch, dat heeft iedereen. Bij mij zit het hem dan meestal in een vervelend telefoontje wat moet worden gepleegd.. dat is niet persé waar ik naar uitkijk. Maar goed, het hoort erbij en die afwisseling is daarom denk ik juist wel leuk.

 

Maar terug naar je vraag: Maandag is een dag vol vergaderingen. Met recht een ‘Mij niet bellen, want ik zit in een meeting.’ -dag.” Grinnikt Julius. “Die meetings kunnen over van alles gaan, zo hadden we laatst eentje die ging over snoepjes proeven om te kijken wat de rest van de markt te bieden heeft. De rest van de week is het voornamelijk klantcontact hebben, zowel via de mail, telefonisch of op locatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het voorzien van informatie m.b.t. nieuwe producten.”

Wat zou je als het meest uitdagend bestempelen binnen je functie?

Julius denkt na: “Ik denk dat dat wel de wensen van klanten proberen in te willigen is. Soms komt het voor dat er relaties zijn met een specifieke wens voor een nieuw snoepje en dan is het mijn taak om te kijken of dit haalbaar is in samenwerking met de productie. Een hele klus, maar tegelijkertijd ook heel trots als het lukt!”

 

Julius geeft aan op het moment geen ambitie heeft naar een andere functie binnen Concorp. “Ik zit er tenslotte maar één jaar.” Maar wat maakt Concorp zo fijn om voor te werken? 

“Ik tref het echt met hele fijne collega’s. Behulpzaam en altijd in voor een grapje maakt het dat ik in ieder geval steeds met een glimlach naar mijn werk ga. Daarnaast vind ik de dynamiek heel fijn, het is alles behalve een saaie baan.”

 

 

Je werkt er nog maar kort, maar jij hebt vast al een viermomentje meegemaakt bij Concorp.

“Voor nu zit dat hem nog in de kleine dingen. Dat als ik in de supermarkt loop en ik zie een nieuwe smaak van Autodrop. Of laatst zag ik een programma dat gesponsord werd door Fisherman’s Friends. Klinkt knullig, maar dat vind ik leuke dingen.”

 

Mag ik jou een ambassadeur van Concorp noemen?

“Met een hoofletter A.” grapt Julius. “Ik ben van mening dat wij hele toffe merken hebben met allemaal een eigen identiteit. Dusdanig dat iedere consument zich wel in één van de merken moet kunnen herkennen. En dat vind ik juist zo leuk, de diversiteit.”

 

Om af te sluiten; Welke Concorp-kernwaarde past het beste bij jou?

“Werelds. Ik hou van reizen.. tot op hoogte wel. Ik ben niet weggelegd voor een tentje in de jungles van Costa Rica met een slang in je kussensloop. Maar ik doel ook meer op het uitproberen, waar de kernwaarde in het beginsel ook voor staat.”

Lijkt dit je wat?

Wil jij ook het verschil maken bij Concorp? Check dan onze vacatures en wie weet word jij de nieuwe collega van Julius!

 

Solliciteren

Even bellen?

Meteen solliciteren of toch op zoek naar meer informatie?

Neem contact op met Sanna